شارژر ها

فناوری فست شارژ QC3.0 در شارژ

فناوری شارژ سریع QC3.0 در شارژ چیست؟

فست شارژ QC3.0 یک فناوری شارژ سریع برای دستگاه‌های الکترونیکی است که توسط شرکت کوالکام (Qualcomm) توسعه داده شده است. این فناوری با استفاده از ولتاژ و جریان بالا، زمان شارژ دستگاه را به شدت کاهش می‌دهد و امکان تأمین پایدار برق برای دستگاه‌هایی با باتری بزرگ را فراهم می‌کند.

با فست شارژ QC3.0، می‌توانید دستگاه خود را تا ۸۰٪ در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ کنید. همچنین این فناوری، باعث کاهش گرمای تولید شده توسط باتری در هنگام شارژ می‌شود و بنابراین باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه شما می‌شود.

فست شارژ QC3.0 همچنین دارای قابلیت هایی مانند شناسایی خودکار دستگاه و تنظیم ولتاژ و جریان شارژ به طور خودکار برای دستگاه شما است. این فناوری همچنین با دستگاه‌هایی که از نسخه‌های پیشین فست شارژ پشتیبانی می‌کنند، سازگاری کامل دارد.

برای استفاده از فست شارژ QC3.0، ابتدا باید دستگاه شما از این فناوری پشتیبانی کند. سپس، باید از شارژری که از این فناوری پشتیبانی می‌کند استفاده کنید. شارژرهایی که از فست شارژ QC3.0 پشتیبانی می‌کنند، معمولاً با نماد QC3.0 مشخص شده‌اند.

بنابراین، با استفاده از فست شارژ QC3.0، می‌توانید به راحتی دستگاه خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید و از طول عمر باتری دستگاه خود لذت ببرید. با این حال، برای بهره‌مندی کامل از این فناوری، بهتر است از شارژرهایی که از فست شارژ QC3.0 پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

خوب است بدانید که فست شارژ QC3.0 از تکنولوژی Quick Charge شرکت کوالکام استفاده می‌کند. این تکنولوژی توسط کوالکام در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و از آن زمان، به طور پیوسته بهبود یافته است. فست شارژ QC3.0 آخرین نسخه از این تکنولوژی است و بهبودهای زیادی در مقایسه با نسخه‌های قبلی دارد.

 

چه دستگاه هایی از این فناوری پشتیبانی میکنند ؟

انواع موبایل های نسل جدید که شارژ های 15 یا 18 وات به بالا دارند معمولا از این فناوری پشتبانی میکنند اما نکته اینجاست که شارژ اصلی همان دستگاه هم از این فناوری پشتبانی میکنند یا خیر، معمولا بعضی از شرکت ها به دلیل مشکلات مالی و قیمت دستگاه ها شارژر ها را از داخل جعبه حذف میکنند و یا به صورت ساده و بدون فناوری های نوین عرضه میکنند توجه داشته باشی خیلی از شرکت های محدود این کار را انجام میدهند و شامل همه نمیشود.

اگر شما یک گوشی پرچمدار تهیه کردید و داخل جعبه آن شارژ نبود میتوانید با توجه به نیاز موبایل خود یک شارژر با فناوری های نوین مانند QC3.0 و PD3.0 تهیه کنید که معمولا با استاندارد های این دو فناوری دستگاه شما به خوبی شارژ میشود و نگران سلامت باطری خود نباشید.

کاربرد استاندارد QC3.0 در شارژرها چیست ؟

احتمالا در بین مشخصات پاوربانک ها و شارژر های موجود در بازار نام فناوری و یا استاندارد QC3.0 را شنیده باشید که این فناوری یک مزیت برای خرید محصولات حساب میشود، فناوری QC3.0 برای شارژ سریع تر و ایمن تر در دستگاه هایی مانند موبایل و لبتاب کارایی دارد اما به شرطی که دستگاه شما از آن پشتیبانی کند.

فناوری QC3.0 کجا کاربرد دارد ؟

این فناوری عملکرد بهتری نسبت به USB شارژر های عادی دارد، اما این قابلیت را باید شارژر و دستگاه باهم پشیتبانی کنند تا کارایی داشته باشد.
QC به معنای Quick Charge یا همان شارژ سریع است که توسط شرکت Qualcomm که تولید کننده قطعات مختلاف هستش ساخته شده است، اخرین نسخه QC نسل 3 آن است که در اکثر موبایل و لوازم جانبی های نوین استفاده میشود و نسل های قبل آن نیز عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

QC3.0 با کمک فناوری INOV (ولتاژ بهنیه) با مصرف مقداری انرژی بیشتر تا 40% عملکرد سریع تر در شارژ دهی دارد.
فناوری INOV با تشخیص مقدار ولتاژ مورد نیاز برای دستگاه میتواند شامل دو مزیت شود، اول این که اگر به دستگاهی که 18 ولت انرژی برای شارژ کردن نیاز داشته باشد و ما با توان 20 ولتی آن را شارژ کنیم انرژی اضافی به وسلیه گرما خارج میشود و باعث داغ شدن موبایل و خود شارژ میشود، در قدم دوم حداکثر ولت نیاز برای یک دستگاه را تشخصی میدهد و به همان اندازه شارژ میکند این کار باعث بالا رفتن سرعت شارژ و جلو گیری از هدر رفتن وقت میشود.

چه دستگاه هایی از QC3.0 پشتیبانی میکنند؟

دستگاه هایی که پورت شارژ آن ها میکرو یو اس بی هستش نمیتوانند از این فناوری استفاده کنند، همچنین تفاوت هایی میان اندروید و آیفون وجود دارد، بسیاری از موبایل های نسل جدید که با type-c شارژ میشوند از این فناوری استفاده میکنند اما نه همه آن ها ،اگر یک موبایل پرچم دارد در دست خود دارید مطمئن باشید که مجهز به فناوری QC3.0 هست.

گوشی های آیفون کمی متفاوت هستش، آیفون های قبل نسل 8 از هیچ شارژ سریع ای استفاده نمیکنند اما نسل 8 به بعد از فناوری PD3.0 استفاده میکنند که کمی متفاوت هستش با QC3.0، شارژ های آیفون به صورت فابریک از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند و شما باید یک شارژ جداگانه که مجهز به  فناوری PD3.0 باشد تهیه کنید.

نتجه نهایی

اگر به دنبال خرید یک شارژر و یا پاوربانک هستید و نمیخاهید از شارژر اصلی موبایلتون استفاده کنید استاندارد QC3.0 میتواند یکی از فاکتور های شما برای خرید باشد که همانند شارژر اصلی آسیبی به باطری موبایل نمیزد و همانند شارژر اصلی شارژ میکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *